Kommunikasjonsseminar på Nordland Teater

Tilbakemeldingene på NTOs nettverksseminar for kommunikasjonsmedarbeidere i mars 2018 viste at ønsket om å treffes for å diskutere faglige problemstillinger både jevnlig og hyppig er stort. I samarbeid med Nordland Teater inviterer vi derfor alle som jobber med kommunikasjon på våre institusjoner til et dagsseminar 11. februar 2019 under Vinterfestivalen.

I samarbeid med Nordland Teater, som i flere år har samlet markedsmedarbeidere ved turnéteatrene til seminar i forbindelse med Vinterlysfestivalen, har vi gleden av å utvide denne tradisjonen og invitere kommunikasjonsmedarbeidere fra både musikk- og scenekunstinstitusjonene til et dagsseminar under Vinterlysfestivalen 2019.

Tid: Mandag 11. februar fra kl. 9.30 
Sted: Meyergården Hotell, Mo i Rana
Påmelding her


Programskisse:


Søndag 10. februar (valgfritt program for de som ønsker å komme tidligere):


13.00: Workshop i mobilfotografering

            v/fotograf Andreas Roksvåg

19.00: Middag i Teaterkaféen på Nordland Teater 

20.30: «Figenschow» med Kristian Figenschow

23.15: Festivalkro

 

Mandag 11. februar:


09.30: Registrering og kaffe

10.00: Velkommen v/Nordland Teater og NTO

10.30 – 13.30: Digitale strategier 

v/Stine Jarl Andersen, rådgiver sosiale medier i Try Opt

Jarl Andersen vil presentere trender, brukertall og fakta og se disse tettere opp mot hva som skal til for å bryte gjennom på Facebook og andre sosiale medier. Hun legger opp til diskusjon og casepresentasjoner med utgangspunkt i hva som er et tydelig mål, hvordan man får god spredning til riktig målgruppe, hvilket innhold som egner seg best i de ulike kanalene, hvordan sørge for god organisk spredning, og ikke minst hvordan pleie organisasjonens ansikt utad og bygge en «community».

11.30 – 12.15: Lunsj

12.15: Digitale strategier forts.

13.30 – 13.45: Pause

13.45 – 14.45 : KSOplay – Kristiansand Symfoniorkester tester ut musikk-app. 

v/Marie Teresie Sørensen, kommunikasjonssjef ved Kilden Teater og Konserthus

Konserter med Kristiansand Symfoniorkester (KSO) blir tilgjengelige for alle når Kilden nå lanserer sin egen musikkapp: KSOplay. Opptakene gjøres av Kildens produksjonsteam Kilden Digital, som har drevet den teknologiske utviklingen av appen i tett samarbeid med Göteborg Symfoniorkester. Bergen Filharmoniske Orkester og flere nordiske orkestre har også blitt med på satsingen. Kulturmeldingen peker på digitaliseringens demokratiske potensiale og oppfordrer til å utnytte mulighetene som ligger i digital teknologi. Kilden ønsker å samarbeide med enda flere orkestre og andre kunstinstitusjoner om digital innovasjon og mulighetene det innebærer.

14.45 – 15.45: Heddadagene – å løfte scenekunsten sammen 

v/prosjektleder Kjetil Falkum og kommunikasjonsansvarlig Aleksander Ericsen, Heddadagene

15.45 – 16.00: Pause

16.00 – 17.00: Hvordan jobbe opp mot beslutningstakere og eiere?

16.00 – 16.30: Hvordan påvirke lokalt?

v/direktør Are Nakling og markedssjef Peter Eide Walseth, Nordland Teater

16.30 – 17.00: Hvordan jobbe mot næringsliv og reiselivsaktører for å løfte det regionale kulturlivet?

v/Frank G. Robertsen, økonomi- og administrasjonssjef i Arktisk Filharmoni

17.15: Middag

19.00: «Fuglane»

23.15: Festivalkro


Pris: Seminaret med lunsj, middag og forestillinger er gratis. Overnatting bekostes av deltakerne selv.

Hotell: Nordland Teater holder av hotellrom fra søndag 10. til tirsdag 12. februar på Scandic Meyergården Hotell til kr. 885,- pr. rom pr. døgn. 

Fly: Widerøe setter daglig opp fly Mo i Rana. Det anbefales å være tidlig ute med å bestille fly, da disse fort blir fullbookede i den aktuelle perioden.

Publisert: 03.01.2019 Oppdatert: 27.02.2019

Relaterte artikler